بخش دیدگاه در وردپرس وظیفه دریافت بازخورد از مخاطب ها را دارد. آخرین وضعیت دیدگاهها را می توان از پنل مدیریت وردپرس از منوی «دیدگاهها» مشاهده کرد. در صفحه دیدگاه ها:
در قسمت قرمز: نام نویسنده دیدگاه نشانداده میشود.
در قسمت سبز: متن دیدگاه قابل مشاهده میباشد.
در قسمت زرد: نوشته ای که دیدگاه برای آن گذاشته شده قابل مشاهده خواهد بود.
در قسمت بنفش: تاریخ و زمان ارسال دیدگاه مشاهده می شود.
چه کارهایی می توان بر روی دیدگاه انجام داد
برای هر دیدگاه ۶ وضعیت نشان داده می شود.
۱- نپذیرفتن: میتوان با کلیک روی گزینه نپذیرفتن، دیدگاه مربوطه را نپذیرید تا به صورت عمومی نمایش داه نشوند.
۲- پاسخ دادن: اگر بر روی این گزینه کلیک کنیم، می توانیم به دیدگاه مربوطه پاسخ دهیم.
۳- ویرایش سریع: در صورتی که نیاز داشته باشیم، تا دیدگاه را ویرایش کنیم، با این گزینه می توان تغییرات لازم را اعمال کرد.
۴- ویرایش: این گزینه می توانیم دیدگاه را ویرایش کنیم.
۵- جفنگ: چنانچه تشخیص بدهیم، دیدگاهی اسپم است، میتوان با این گزینه، دیدگاه مربوطه را به قسمت جفنگ بفرستید.
۶- انتقال به زباله دان: با کمک این گزینه، می توان دیدگاه مربوطه را حذف کرد.
همچنین با گزینه های موجود در بالای صفحه امکان مدیریت و دسته بندی دیدگاهها بصورت همزمان امکان پذیر است، اگر علامت مربوط به دیدگاههای موردنظرتان را فعال کنید، از کادر کشویی کارهای دسته جمعی گزینه مورد نظر را انتخاب و سپس روی گزینه اجرا کلیک نمایید.
چنانچه از قبل گزینه دریافت بازتاب فعال شده باشد و از سایت های وردپرس دیگری که لینک وبسایت شما در آنها استفاده گردیده باشد، بازتاب/پینگ دریافت کرده باشید، میتوانید از کادر کشویی همه نوع دیدگاه، دیدگاه ها و پینگ ها را از هم تفکیک کرده و سپس روی گزینه صافی کلیک نمایید.
همچنین در قسمت بالای صفحه میتوان دیدگاهها را بر اساس دسته بندی های موجود می توان دیدگاهها را تفکیک و مشاهده نموده و سپس اعمال مورد نظر را روی آنها اجرا نمایید.
قسمت تنظیمات دیدگاهها را در جلسات بعدی در قسمت تنظیمات توضیح می دهیم.