نحوه انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت تان

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

چگونه رنگ مناسب وب سایت مان را انتخاب کنیم

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

[/av_textblock]
[/av_one_third]

[av_two_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
احتمالا انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت گیج کننده است، مخصوصا اگر در مورد هماهنگی رنگ ها اطلاعات کافی نداشته باشید.

  • چه رنگی باید برای آرم یا تیتر خود استفاده کنید؟
  • مدونید که چطور رنگ های تکمیلی را ترکیب کنید که با بقیه رنگها هماهنگ شوند؟
  • در کدام بخش از وب سایت باید از چه رنگی استفاده کنید؟

انتخاب رنگها و ترکیب آنها نیاز به تریک های خاصی دارد. که در نتیجه می تواند صفحه را بسیار زیبا و هماهنگ جلوه دهد و یا نازیبا و شلوغ دیده شود.

اگراز رنگهای مختلف به جا استفاده کنید صفحه وب سایت تون خیلی جذاب و زیبا به نظر می رسد، اما اگر بیش از حد از رنگ استفاده کنید انگار صفحه

پر از وصله است.
[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
 انتخاب قالب مناسب، انتخاب طرح مناسب برای وب سایت  و نحوه استفاده از رنگ، از مسائل مهم طراحی سایت هستش. به خصوص اگر سلیقه طبیعی برای رنگ و طراحی نداشته باشیم.

این مقاله  می تونه خیلی بهمون کمک کنه تا بدونیم چطور از رنگ در وب سایت استفاده کنیم.

با هم گام به گام جلو میریم:

  • اول اینکه رنگ مناسب وب سایت و برند رو انتخاب کنید.
  • دوم ترکیب رنگ های تکمیلی را برای ساخت طرح رنگی مشخص کنید.
  • سوم اینکه رنگ پس زمینه  مناسب شخصیت سایت انتخاب کنید.
  • چهارم استفاده از رنگ در مکان های صحیح در وب سایت استفاده کنید.

[/av_textblock]

[/av_one_full][av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”][/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ border=’3′ border_color=’#af1d1d’ radius=’3px’ radius_sync=’true’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

چطور رنگ می تونه وب سایت و هویت نام تجاری رو بهبود بده

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_fourth first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

[/av_textblock]
[/av_one_fourth]

[av_two_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
الان یه آزمایش می کنیم

چشماتون رو ببندید و به کوکا کولا فکر کنید

 اولین چیزی که به ذهنتون میاد چیه؟

احتمالا بطری کوکاکولای خنک

بعدش هم احتمالا تصویر لوگوی قرمز کوکا کولا است. رنگ قرمز تا حدودی بخشی از کوکاکولا به عنوان نوشابه است، یعنی هویت اونه.

می دونستید که تصمیم کوکا کولا برای انتخاب رنگ قرمزبه عنوان رنگ نام تجاری تصادفی نیست؟

رنگ قرمز دو هدف حیاتی دارد:

  •  رنگ قرمز باعث جلب توجه می شود و کوکاکولا از بقیه رقباش در قفسه های فروشگاه جدا می کنه
  •  هر رنگ احساساتی مختلفی به دنبال داره، وقتی مردم رنگ قرمز رو می بینند، قرمز احساس هیجان، جسارت، عشق و شور را به وجود می آورد. این دقیقا احساساتی است که کوکا کولا می خواد مشتریان را به اون ربط بده.
  • وقتی رنگ مناسب برای وب سایت انتخاب کنیم، باید سعی کنیم بیشتر از جذابیت به موندگاری در ذهن مشتری فکر کنیم.

[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”][/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

    ۸۵%

تو یه نظر سنجی ۸۵% خریداران  گفتن که اول به خاطر رنگ محصول تصمیم به خرید اون گرفتن.
[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”][/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

۸۰%

۸۰% خریداران گفتن که رنگ  به شناخته شدن نام تجاری کمک می کنه. در شناخت نام تجاری افزایش می یابد. به رسمیت شناختن نام تجاری به طور مستقیم به اعتماد مصرف کننده ارتباط دارد.
[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
رنگ مثل جادو می مونه می تونه هر کسی رو به خودش جذب کنه اما چرا مردم از رنگ بیشتر به نفع خودشون استفاده نمی کنند؟ خب، چون اکثر ما از کاربرد رنگ چیز زیادی نمی دونیم.

برای همین در بخش بعدی، سه مرحله ساده که می تونه برای شروع استفاده از رنگ تو وب سایت، بهمون معرفی کنه رو توضیح می دیم.

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”][/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ border=’3′ border_color=’#af1d1d’ radius=’3px’ radius_sync=’true’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

۳ روش درست استفاده کردن از رنگ در وب سایت

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
در هنگام طراحي وب سايت ۳ رنگ اصلي وجود دارد كه شما بايد در نظر بگيريد:

  1. انتخاب رنگ غالب به عنوان رنگ نام تجاری
  2. انتخاب رنگ های ۱ تا ۲ رنگ تاکیدی برای ایجاد طرح رنگی برای وب سایت
  3. انتخاب رنگ پس زمینه برای تکمیل طراحی

حالا می بینیم چطور باید اونها رو انتخاب کنیم

اول از همه انتخاب رنگ غالب هستش. رنگ غالب رنگ نام تجاری مثل رنگ قرمز برای کوکا کولا این همون رنگیه که وقتی مردم به وب سایت وارد می شوند، احساسات خاصی رو در انها به وجود میاره یعنی همون چیزی که ما می خوایم. مثل شور، هیجان، جسارت و عشق به کوکا کولا. یعنی همون رنگی که می خواین مشتری ها تون وقتی بهتون فکر می کنند این رنگ به خاطرشون بیاد. اگر لوگو انتخاب شده،باید مطمئن شد که رنگ غالب، یکی از رنگ های اصلی موجود در لوگو است (اگر مطمئن نیستید که چگونه یک آرم خوب ایجاد کنید، این راهنمای را ببینید).

با این حال، اگر هنوز چیزی به ذهنتون نیومده برای انتخاب رنگ غالب در زیر چگونگی انتخاب رنگ غالب رو می گیم:
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_fourth first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

[/av_textblock]
[/av_one_fourth]

[av_three_fourth min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#7bb0e7′ admin_preview_bg=”]
معنی رنگ: نحوه انتخاب رنگ مناسب برای شما
[/av_textblock]

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=’rgb(241, 241, 241) none repeat scroll 0% 0%’]
اننتخاب رنگ و نام تجاری در شرکت های بزرگ به صورت تصادفی نیست . این استراتژی بخشی از طرح های بازاریابی است که مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های مختلف توانایی جذب انواع مختلف خریداران رو دارند و حتی می تونند رفتارهای مصرف کننده رو هم تغییر بدن. میشه از رنگ های مختلف به نفع خودمون استفاده کنیم تا نوع مشتری مورد نظرمون رو جذب کنیم. اینفوگرافیک دستی برای کمک به انتخاب رنگ غالب کامل داریم. ببینید سعی کنید بهترین رنگی رو که می تونید برای معرفی خودتون انتخاب کنید.

فکر کنم الان کلی ایده گرفتین برای انتخاب رنگ، برای کار تون کدوم رنگ مناسبه؟ یا اینکه وقتی می خواین مشتریان سایت یا لوگوی شما رو میبینن چه حسی داشته باشن. اگه هنوزم دقیقا نمی دونین بازتاب برند و نوع مشتریانی که میخواهید جذب کنید، بسنجید.

خب یه راهنمایی: مشتریان شما چه کسانی هستند

مشتریان جوان و پر انرژی هستید؟ یا افراد پیچیده با درآمد بیشتر؟ آیا محصولات یا خدمات شما به مرد یا زن عرضه می شود؟ یا به گروه سنی خاصی خدمات یا کالاها عرضه می شود؟ هر رنگی برای هر کاری مناسب نیست. به عنوان مثال، اگر می خوایم  تشک یوگا بفروشیم، استفاده از رنگ بنفش (ثروت، حق امتیاز) یا رنگ سیاه (قدرت، لوکس) گزینه مناسبی نیست. ممکنه بخواین از سبز (سلامتی، آرامش)، خاکستری (سادگی، آرام)، آبی (صلح، آرام) یا حتی قرمز (شور و انرژی) استفاده کنید.
[/av_textblock]
[/av_three_fourth]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#7bb0e7′ admin_preview_bg=”]

تفاوت بین پسرها و دختران – تنظیمات رنگ آنها

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
رنگ های مختلف برای انواع مختلف مردم مناسب هستند، می دونستید که مردان و زنان به طور کلی طیف های متفاوتی رنگی رو ترجیح می دهند؟ بنا به هدف وب سایت یا کارتون  و یا اینکه بیشتر با کدوم گروه سر و کار داریدزن یا مرد؟ یا هر دو؟ تاثیر زیادی تو انتخاب رنگ داره.

با مطالعه جدول فوق می توانید رنگ برند قدرتمند و هدفمندی ایجاد کنید.

با استفاده از ترکیب رنگ هایی که مورد علاقه هر دو جنس مرد، زن یا هر دو مورد مورد علاقه است، می تونید کاملا ناخودآگاه. درک مناسبی از نام تجاری برای مشتری ایجاد کنید. به عنوان مثال، بر اساس مطالعات، می تونید ببینید که هم مردان و هم زنان از رنگهای آبی و سبز خوششون میاد. هر دو جنس نارنجی و قهوه ای رو دوست ندارند. بنابراین اگر هدف هر دو جنس است، تحقیقات می گه بهتره از آبی یا سبز به عنوان رنگ غالب (یا حداقل رنگ لهجه – بیشتر در زیر) استفاده بشه.

حالا قدم بعدیمون

حالا باید احساسات مشتریان خودتون رو تحت تاثیر قرار بدید.

[/av_textblock]

[/av_one_full][av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
بیشتر مردم، محصولات و خدمات خاصی رو خریداری می کنند چون ناخودآگاه می خوان شخصیت خاصی رو به

دیگران نشون بدن. مثلا با دیدن کیف پولی که قیمت بالایی داره، مشخصه های خاصی در مورد شخص به ذهن

می رسه. بسیاری از تصمیمات شخصی، بازتابی از آن چه هستند که احساس می شه، و آنچه که می خوایم

دیگران ببینند، یعنی هویتی که با آنها در ارتباط هستیم و می خواهیم دیگران در مورد اون بدونند. بنابراین، اگر

میخواهیم افرادی را که با طبیعت و آرامش آشنا هستند رو جذب کنید، از سبز استفاده کنید. اگر میخواهید

کسانی را که میخواهند جوان یا خوش بین باشند، جذب کنید، زرد را امتحان کنید. اگر مخاطبان مورد نظر شما

می خواهند قدرتمند یا لوکس باشند، سعی کنید از سیاه و سفید کنید.

چند دقیقه طول می کشد و در مورد مخاطب ایده آل خود فکر کنید و آنچه را که می خواهید با آن آشنا شوید.

آنها چه می خواهند و چگونه می خواهند دیده شوند؟

باید از روانشناسی برای رنگ سایت خودتون استفاده کنید.

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#7bb0e7′ admin_preview_bg=”]

چگونگی استفاده از رنگ غالب در وب سایت

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
فرض می کنیم که رنگ غالب سایتمون رو انتخاب کردیم، حالا می خوایم از رنگ غالب در جای مناسب استفاده کنیم. رنگ توجه زیادی را جلب می کند، بنابراین نمی خوایم اون رو همه جا استفاده کنیم.

قاعده کلی:

فقط از رنگ غالب خود در تعداد محدودی از مکانهایی که می خواین بازدیدکنندگان وبسایت بهش توجه کنند، استفاده می کنیم یا اگر مایلیم که کاربران کارهای خاص را انجام بدن (مانند تماس با شماره تلفن، پر کردن فرم تماس، ثبت نام درخبرنامه و غیره). اساسا، رنگ غالب برای برجسته کردن جایی باشد که می خوایم بازدیدکنندگان روی اون قسمت تمرکز کنند.

رنگ دوم را انتخاب کنید

خیلی خسته کننده است که فقط از ۱ رنگ در کل وب سایت استفاده بشه. برای طراحی جالب و حرفه ای، نیاز به رنگ های تاکیدی برای برجسته نشون دادن بخش های با ارزش وب سایت داریم. مثل نقل قول ها، دکمه

ها و یا زیرنویس ها. مخلوط کردن رنگ و تطبیق اونا کمی نیاز به مهارت داره، چون بدون داشتن درک درستی از نظریه رنگ ها و سعی و خطای زیاد نمی شه راحت یا چشمی گفت که ترکیب کدوم رنگ به خوبی ترکیب شده

میشه  از ابزار تطبیق رنگ برای ترکیب رنگ کمک گرفت.
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#7bb0e7′ admin_preview_bg=”]
نحوه استفاده از ابزار تطبیق رنگ برای کمک به انتخاب رنگها

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
وقتی رنگ غالب خودتون رو انتخاب کردید،با کمک  ابزار تطبیق رنگ، رنگ های مکمل خودتون رو پیدا کنید مانند پیدا کنیدAdobe Color CC tool.

Adobe Color CC به نظر پیچیده است، اما واقعا از ابزارهای ساده و کاربردی است.

ما یک آموزش کوتاه را برای نشان دادن نحوه استفاده از آن برای ساخت طرح رنگ خود از یکی از دو روش ایجاد کرده ایم:
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#b02b2c’ admin_preview_bg=”]

نحوه استفاده از رنگ های تاکیدی در وب سایت

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
حالا که رنگ های تاکیدی دارید، می توانید از آنها برای برجسته کردن اطلاعات ثانویه در صفحات وب خود استفاده کنید.

این ها محتوا / مواردی هستند که نکات اصلی کانون صفحه شما نیستند، اما شما هنوز هم می خواهید آنها را کنار بگذارید.

به عنوان مثال، آنها ممکن است زیرنویس، دکمه های ثانویه، جعبه اطلاعات، رنگ پس زمینه و غیره باشند.

سعی کنید محدود به تنها ۱ یا ۲ رنگ تاکیدی. اگر رنگ تاکیدی بیش از حد زیاد باشد، آنها نقاط کانونی فراوانی را ایجاد می کنند که ممکن است، بازدید کنندگان شما را، گیج کنند.

رنگ پس زمینه وبسایت را انتخاب کنید

تا حالا دیوار های یک خونه رو نقاشی کرده اید؟

اگه تجربه انتخاب رنگ دیوار رو داشته باشید و می دونید که انتخاب رنگ دیوار سمت چالش است.

رنگی رو برای دیوار انتخاب می کنید تا احساس راحتی کنید. رنگ باید به اندازه کافی آرام باشه تا بتوانید ساعت ها را در اتاق صرف کنید و خسته نشید.

در عین حال که نمی خواین که رنگ خیلی خسته کننده باشد.

انتخاب رنگ زمینه خیلی شبیه انتخاب رنگ دیواره!

شما می خوایم بازدید کنندگان به راحتی وب سایت  رو ببینند و اذیت نشن و در ضمن خسته کننده هم نباشد.

نحوه انتخاب رنگ پس زمینه مناسب

فکر کنید که می خواین رنگ دیوارهای یه مغازه خرده فروشی و یه خونه رو انتخاب کنین. چه رنگهایی برای اونها انتخاب می کنید؟ برای اونها رنگ های مشابهی انتخاب می کنید؟

مثلا، در بعضی قسمت های دیوار بوتیک لباس، می خواین از رنگ هایی که جلب توجه می کنن برای جلب خریداران قفسه های لباس استفاده کنید. می تونید بین رنگ دیوار و قفسه های تجاری تضاد مناسب ایجاد کنید تا خریداران بتونن بلافاصله پس از ورود به فروشگاه متوجه قفسه ها بشن.

اما، احتمالا می خواین تو خونه احساس راحتی بیشتری داشته باشید. باید رنگ دیوار و دکور خود را به یک اثر آرامش بخش و آرام بخش داشته باشید.

رنگ پس زمینه وب سایت خیلی بستگی داره به اینکه می خواین بازدیدکنندگان روی چه چیزی تمرکز کنند.

رنگی که به عنوان رنگ پس زمینه انتخاب میکنید به طور کامل به هدف وبسایت شما بستگی دارد.
[/av_textblock]

[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#7bb0e7′ admin_preview_bg=”]

شماره ۱- وب سایت های اطلاعاتی و وب سایت های تجارت الکترونیک

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
دقت کردین که بیشتر وب سایت های اطلاعات یا وب سایت های تجارت الکترونیک معمولا از رنگ سفید یا رنگ پس زمینه استفاده می کنند؟
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
چون هدف از این نوع وب سایت ها تبلیغ ایده ها یا محصولاته.

تمرکز روی محتوا یا محصولات، به جای طراحی وب سایت. رنگ پس زمینه تنها برای کمک به ایجاد محتوای قابل مشاهده و قابل خواندن است.

بهترین طرح رنگی برای استفاده از وب سایتهای اطلاعاتی و تجارت الکترونیک یک زمینه سفید یا نور است که دارای رنگهای محکم و تاکیدی است. رنگ های محکم و تاکیدی به شخصیت و نقاط کانونی وب سایت کمک می کند،

ولی رنگ پس زمینه ساده، تمرکز بازدید کنندگان خود رو روی محتوا یا محصولات نگه می دارد.
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#7bb0e7′ admin_preview_bg=”]
شماره ۲ – وب سایت های شرکت های تجاری / تجاری
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
وب سایتهای شرکتی و تجاری معمولا دو هدف دارند:۱- ارتقاء برند۲ – معرفی خدمات

بسته به اینکه کدوم هدف رو دنبال می کنیم مثلا وب سایت تجاری می خواهد برند خودش رو تبلیغ کنه و نام تجاری قوی ایجاد کنه، برای همین باید از رنگ های غالب یا نام تجاری خود به عنوان رنگ پس زمینه استفاده کنه.

چون رنگ به شناخته شدن نام تجاری وابسته است (به عنوان مثال کوکا کولا که در بالا ذکر شد). وقتی از تنوع رنگ غالب و نام تجاری خود برای پس زمینه استفاده می کنید، نام تجاری خود را تقویت می کنید و مخاطبان خود را به یاد ماندنی تر می سازید.

اگر رنگ نام تجاری بسیار پر رنگ باشد، با کمک آن به عنوان رنگ پس زمینه می شه کمی اغراق کرد. در عوض، سایه کمرنگ تر از نام تجاری انتخاب کنید. از ابزار Adobe Color CC برای ایجاد سایه و روشن رنگ غالب  استفاده کنید.

گسترش خدمات

اگر می خواهید ارزش خدمات خود و یا نمونه کارهای خود از پروژه های گذشته را به عنوان نقطه توجه قرار بدید، از رنگ سفید یا رنگ پس زمینه خنثی استفاده کنید.

با انتخاب پس زمینه خنثی یا سفید، محتوای شما به طور طبیعی جذاب تر است.


[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#7bb0e7′ admin_preview_bg=”]
شماره ۳ – وب سایت های شیک و خلاق که گرافیکی فشرده هستند
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
برای وب سایت های مورد استفاده در مد، طراحی، رستوران، زیبایی و صنایع خلاق، جهان هیچ قاعده ای در مورد اینکه چه تصویر پس زمینه یا رنگی باید استفاده کرد وجود ندارد. میشه نوار منو سیاه را برای ایجاد درام بیشتر استفاده کرد یا از تمام رنگ های رنگین کمان برای ایجاد تصویر پس زمینه الهام بخش استفاده کنید.

اینجا می شه تمام قوانین را از بین برد و از هر رنگی که دوست دارید تا وقتی که قانون ۱ را در نظر داشته باشیم استفاده کرد، «هرگز زمینه ای را انتخاب نکنید که متن و محتوای شما را برای خواندن سخت کنید».
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”][/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ border=’1′ border_color=’#777777′ radius=’0px’ radius_sync=’true’ background_color=’rgba(150,159,176,0.84)’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
رنگ پس زمینه کامل شما یکی است که اجازه می دهد محتوا خود را به عنوان نقطه کانونی در حالی که کار با هم با رنگ غالب و لهجه خود را، و باعث می شود مخاطبان شما احساس خوب در حالی که مرور وب سایت شما.
[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید
[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ border=’3′ border_color=’#af1d1d’ radius=’3px’ radius_sync=’true’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#000000′ admin_preview_bg=”]

نتیجه گیری

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
برای انتخاب رنگ مناسب وب سایت هیچ وقت نباید فقط بر اساس رنگ دلخواه شما باشد یا رنگی باشد که زود چشم رو خسته کنه.

اولین اولویت طراحی وب سایت خوب، همیشه مخاطبان هستند

رنگ و طرحی رو انتخاب می کنیم که برای مخاطبان جذاب باشه.

انتخاب طرح های رنگی نباید تصادفی باشه. در عوض، باید مطابق مجموعه ای از فعالیت های سازمان یافته باشه.

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”][/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ border=’1′ border_color=’#777777′ radius=’0px’ radius_sync=’true’ background_color=’rgba(150,159,176,0.84)’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
(۱) تطابق با نام تجاری  با رنگ غالب 

(۲) تطابق رنگ غالب با رنگ های تاکیدی با استفاده از ابزار Adobe

(۳) تطابق با رنگ پس زمینه با رنگ غالب و تاکیدی.

با دنبال کردن ۳ مرحله بالا، می شه ترکیب رنگی خوبی برای وب سایت ایجاد کرد، حتی اگر احساس خوبی از طراحی و هماهنگی رنگ نداشته باشیم.

 
[/av_textblock]
[/av_one_half]